Klachtenregeling
Heb je een klacht over je verloskundige?
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt.
Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.
1. Bespreek je klacht met je verloskundige.
Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.
2. Schakel onze klachtenfunctionaris in.
We hopen natuurlijk dat we er samen uitkomen. Soms lukt dat echter niet naar jullie tevredenheid. Op zo’n moment kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Dit is een onafhankelijke en onpartijdige functionaris die je/jullie verder kan helpen met ondersteuning en advies. Hij of zij bemiddelt bij het vinden van een oplossing en kan ook beoordelen of de klacht die jullie hebben gegrond is. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Bij een gegronde klacht, die niet naar jullie tevredenheid wordt opgelost of besproken, kan de geschilleninstantie worden ingeschakeld.
De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 - 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.
Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.